2014. november 22., szombat

Tudtad, hogy a gombát nem kell megpucolni? Nagyon szép, friss gombát sikerült vennem a piacon. Az árus (egy aranyos néni) azt tanácsolta, elég, ha folyó vízzel lemosom a földet róla. A lényeg, nem szabad áztatni és azt is megmutatta, hogyan tudom eldöntetni, mennyire friss az áru.
 
Ezért szépen csak megmostam a gombát, magyaros fűszerkeverékkel megszórtam, majd 4 csík szalonnával egy pataki tálban 220 fokos sütőbe toltam. Szerencsére elfért mellette a rizs is, így egyszerre elkészült a körettel, illetve a borsmártás is közben rotyogott a tűzhelyen.
 
Lássuk a hozzávalókat!
·         kb 1 kg friss gomba
·         magyaros fűszerkeverékhez: 2 kk só, 2 kk paprika, 1/2 kk kömény, 1 kk szárított petrezselyem, 1/2 kk bazsalikom, 1/2 kk fokhagyma granulátum
·         50 g szalonna

 
A magyaros fűszerkeverékből maradt egy kicsi, nem szórtam rá az egészet. A szalonna csíkokat csak az íze kedvéért tettem hozzá, no meg hogy legyen mellette minimális zsiradék. A pataki tál tetejét nem kell rátenni, így is rengeteg levet enged.
a mártáshoz:
·         1 kk Horváth Rozi citromos roppantott bors
·         1 kis kókuszzsír
·         1-2 ek Zero 6 liszt
·         pici só
·         pici szerecsendió
·         2 dl tej

 
Az olvasztott kókuszzsíron pirítsd meg a citromos borst, majd add hozzá a lisztet, mintha rántást készítenél. Öntsd fel annyi tejjel, folyamatosan kavargatva, hogy ne legyen csomós, kissé hígabb mártást kell, hogy kapjál. Pici sóval, minimális szerecsendióval ízesítsd.
rizs:
·         kis kókuszzsír
·         1 bögre rizs
·         2 bögre forró víz
·        
 
Nem szeretem a zacsós gyorsrizst, sokkal finomabb, amit lábosban készítek el. A Pennys piros kilós rizs a legjobb! Vettem már sokkal drágábbat is, de ennél jobbat még nem találtam. Kimérsz 1 bögre rizst, majd kicsit megpirítod egy kis olvasztott kókuszolajon. Utána hozzáadod a 2 bögre forró fizet, ízlés szerint fűszerezed, én csak kis sót tettem hozzá. Beborítod egy alufóliával, ha nincs a lábosnak teteje, majd betolod a sütőbe és kb 20 perc múlva kész is a tökéletes rizs.
 
Tálaláskor a rizsre kanalazz a gomba visszamaradt fűszeres levéből, nagyon finom ízt ad neki. A gombára kanalazhatod a bormártást, csak keveset, hiszen elég csípős, épp az íze kedvéért 1-2 evőkanállal. A szalonnát csak díszítéshez használtam fel :)
 
Ez a mártás sült kacsamellhez, ünnepi asztalra is tökéletes!
Király Hedvig

1 megjegyzés: