2015. április 5., vasárnap


Egyik kedvenc süteményem a néger kocka. Egy hete jutott eszembe, hogy húsvétra sütni fogok. Aztán rájöttem hamar, hogy a gyerekeim úgysem fogják megenni a tojásfehérje hab miatt. Tegnap szülinapi zsúr volt itthon rengeteg édességgel, így arra már nem jutott idő, hogy magamnak külön elkészítsem.



Aztán ma egy isteni sugallatra gondoltam, mikróban megcsinálom hozzá a barna tésztát. Pillanatok alatt elkészült, közben felvertem a tojás fehérjét gőz felett.

Hozzávalók:

·         1 tojás

·         1 tojásfehérje

·         2 ek tej

·         2 + 1 ek eritritol

·         2 ek olaj

·         4 ek 50% szénhidrátcsökkentett Diawelles liszt

·         2 ek kakaópor

·         1 késhegynyi szódabikarbóna

·         20 g étcsoki

·         2 ek diabetikus sárgabarack dzsem

Elkészítés:

1.    1 tojást + 2 ek tejet + 2 ek eritritolt + 2 ek olajat villával keverj össze egy mikrózható kocka , vagy téglatest alakú edényben.
 
 

2.    Add hozzá a lisztes – kakaós – szódabikarbónás keveréket.
 
 

3.    Mikró teljesítménytől függ, meddig sül, minimum 3 percig, nekem 4 perc alatt lett jó.
 

 

4.    Közben gőz felett verj fel egy tojásfehérjét, ha már kemény, adj hozzá 1 ek eritritolt. Kb 3-4 percig elég keverni. (géppel)
 

 

5.    A barna tésztát borítsd ki egy tányérra, kend meg kajszi dzsemmel.
 
 

6.    Halmozd a tetejére a tojáshabot.
 
 

7.    20 g étcsokit olvassz fel úgyszintén gőz felett és díszítsd vele a süteményt.
 



 

Nekem kicsit magas lett a tészta, akár elvághattam volna 2 részre, mert maradt bőven tojáshab. Legközelebb így teszek, vagy nagyobb edényben sütöm J Csak a felét ettem meg ennek az adagnak, bőven kielégítő volt J
 

Király Hedvig

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése