2014. október 24., péntek

A diétázóknak, cukorbetegeknek sem kell lemondani a magyar konyha fenséges ízvilágáról!

Most a diétás töltött káposzta receptemet osztom meg veled, biztos vagyok benne, hogy tetszeni fog! Ezzel az ételemmel értem el első helyezést a Kor Kontroll Társaság és a MOMOT (Magyar Obezitológiai és Mozgásterápiás Társaság) országos receptversenyén.




Azt gondolod, ezek az ételek mind fűszeresek és zsírosak és nem illeszthető be a diétádba?

Én most megmutatom neked, hogy ez nem így van! Ha elkészíted ezt a nagyszerű töltött káposztát, garantált sikered lesz, hiszen nagyon finom a kalóriaszegényebb változat is!

Hozzávalók:
  • 1 fej savanyított káposzta
  • kb 1 kg vágott savanyú káposzta
  • ½ kg zsírszegény darált hús
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • őrölt csemege paprika
  • 4-5 marék durvább zabpehely
  • 2 marék finomabb szemű zabpehely
  • szalonnabőr - csak az íze miatt
  • 10% tejföl


Elkészítés:

1. A darált húshoz add hozzá az apró kockára vágott hagymát és zúzott fokhagymát - aprítógépben pillanatok alatt megvan. 
2. Fűszerezd ízlés szerint sóval, borssal, pirospaprikával. Így szoktam csinálni: 1 kávéskanál bors, 3 kávéskanál pirospaprika, sóból is kb 3 kávéskanálnyi. Érdemes megkóstolni, azért ne legyen sótlan! 
3. Majd 4-5 marék durvább zabpehellyel dolgozd össze.
4. A savanyú káposztát egyszer elég átmosni, de ha nagyon savanyú, akkor érdemes akár kétszer is.
5. A levelekbe szépen helyezd bele a gombócokat és tekerd fel szorosan. Nekem maradt káposztalevél, azokat csíkokra vágtam és hozzáadtam a többi vágotthoz. 
6. Egy nagyobb fazék aljára rakd a vágott káposzta felét, erre jön 1 kávéskanál pirospaprika, pár csík szalonnabőr és a töltött káposzták. Aztán a tetejére ismét vágott káposzta kerül, pirospaprika és szalonnabőrke. 
7. Öntsd fel vízzel, de csak épp hogy ellepje. 2-3 órát biztosan fő, addig kell, amíg a káposzta jó puha nem lesz.
8. Vedd ki a gombócokkal töltött káposztaleveleket egy külön edénybe. 
9. A vágott káposztás léhez adj hozzá 2 marék finomabb zabpelyhet, ezzel sűríted kicsit. 
10. Majd rakd vissza a töltötteket és kicsit forrald össze.
11. 10%-os tejföllel kínálhatod!


Király Hedvig

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése