2015. február 17., kedd


Ezer éve szerettem volna elkészíteni a lusta asszony rétesét, tegnap este végre megsütöttem. Nem mintha annyira lusta lennék, ami a főzést illeti, csak mindig is tetszett, hogy csak bele kell szórni a tepsibe a hozzávalókat, semmi keverés-kavarás, gyúrás. Ugye milyen jól hangzik?
 
Sok receptet nézegettem, ez tetszett meg a legjobban. Sajnos nem volt itthon túróm, gondolkodtam a meggyes-mákoson is, de azt a gyerekek nem ették volna meg, így maradt az almás verzió.

Természetesen amennyire lehetett, diétásan készítettem el, így is tökéletes lett, a családban mindenkinek nagyon ízlett.
 
 

Hozzávalók:

·         15 dkg Diawelles Zero 6 liszt

·         15 dkg rétesliszt

·         10+3 dkg eritritol

·         4 tojás

·         ½ liter tej

·         100 g kókuszzsír

·         1 cs sütőpor

·         2 kg alma

·         fahéj

·         + tetszés szerint stevia/eritrit az almához

Elkészítés:

1.    Olvaszd fel a kókuszzsírt, majd kb az ¼-t öntsd a tepsi aljára.
 
 

2.    A liszteket 10 dkg eritritollal és a sütőporral keverd össze, a felét szórd el egyenletesen a kókuszzsíros tepsibe.
 
 

3.    Az almát reszeld le, ízesítsd fahéjjal és édesítővel. Nyomkodd ki, majd rétegezd a lisztes keverékre.
 

 

4.    A lisztes keverék másik felét szórd az almás rétegre.
 
 

5.    A ½ liter tejet keverd el jó alaposan a 4 tojással, 3 dkg eritrittel és öntsd rá a tetejére.
 

 

6.    A maradék kókuszolajat locsold egyenletesen a tésztára.
 
 

7.    Hagyd állni 30 percet, majd 180 fokon 45 percig süsd meg.

Természetesen az almát bármivel helyettesítheted. Szívem szerint szórtam volna bele még darált diót is, csak nem akartam megnövelni a kalóriatartalmát J A titka csak annyi, hogy minden alapanyagot jól el kell oszlatni a tepsiben!

Király Hedvig

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése