2015. szeptember 1., kedd


Bevallom, nekem a gyengém a szezámmagos csirkemell. Korábban sokszor elcsábultam miatta! Tisztában vagyok vele, a kínai gyorséttermek nem a legegészségesebb ételeket kínálják. Ezért próbáltam olyan receptet megalkotni, ami itthon is könnyen elkészíthető és egészséges alapanyagokból áll.

Garantálom, nagyon fog ízleni!
 
 
 

Hozzávalók 4 főre:


A bundához:


·         6 ek tk tönkölyliszt vagy zabpehelyliszt

·         3 ek étkezési keményítő

·         1 ek olívaolaj

·         1 tojás

·         1 nagyobb szelet csirkemell

·         pici só

·         pici víz

·         1/2 cs sütőpor

 

A mázhoz:


·         4 ek méz

·         1 tk Erős Pista

·         1 ek ketchup

·         3-4 ek szezámmag


Elkészítés:


1.    Mindent púpos kanállal mérj ki!

Nekem a kukoricakeményítőm elfogyott, így tápiókalisztet használtam helyette, amit egy budapesti kínai élelmiszerboltban vettem. Megkérdeztem az eladót, elárulta, ezzel sűrítik a kínai csípős savanyú levest is, illetve azt is mondta, a kukoricakeményítő is tökéletesen megfelel. Azóta láttam mindkét keményítőt több bioboltban is.
 

2.    A bundához a hozzávalókat keverd ki egy tálban. Olyan állagúnak kell lennie, mint a sörtésztának, kevés víz kell hozzá!

3.    Egy szelet hús elég, mert a bunda szépen megdagad rajta, miközben sül. A húst kockázd fel, majd sózd be.
 
 

4.    A sózott húskockákat forgasd bele a bundába, majd forró olajban süsd aranybarnára.
 

 

5.    Amikor megsültek, rögtön forgasd meg a mázban és tedd külön tálra.



Most már tudod, mi került az asztalra! Mértékkel bátran fogyaszthatod, ha ilyen ínyencségre vágysz.

 
Király Hedvig
 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése