2015. július 15., szerda


2009 tavaszán

Kisfiam első születésnapjára már majdnem sikerült elérnem a célomat. Végre a mérleg 5-ös számjeggyel kezdődött! Volt időszak, amikor stagnált a súlyom, de nem adtam fel.

 

Hogyan tudtam magam minden egyes nap motiválni? Mi adott erőt?

Emlékszem, szülés után pár hónappal találkoztam egy régi ismerősömmel. Nem ismert meg. Ráköszöntem és láttam az arcán a döbbenetet: „Úr Isten, hogy nézel ki!?” A hangomról tudta csak, hogy én vagyok. Olyan jó volt őt újra látni és a szemébe nézni: „Látod, lefogytam!”

Elhatározod végre, hogy életmódot váltasz? Hidd el, az emberek nagy része –még ha a szemedbe nem is mondja- nem fog benned hinni. Adjon ez is erőt! Csak azért is megcsinálom! Mutasd meg nekik, képes vagy rá!

Torna helyett kardió és súlyzós edzések

Egy idő után meguntam az dvd-re való tornázást, mert már túlságosan könnyen ment és egyhangúvá vált. Vettem 2 kisebb súlyzót, egy olcsóbb ellipszis trénert (sífutó padot) és steppert (lépcsőző gépet). A garázsból behoztam a leg magic-et, adtam neki még egy esélyt. Az interneten kerestem kezdőknek való edzésterveket. Eleinte hetente 4-szer használtam az ellipszis trénert, minden héten fokozatosan emeltem az edzések időtartamán. Először csak 10 percig csináltam, a végén már 60 percig tartott egy-egy intervallum edzés.

Tudod mi az az intervallum edzés?

Olyan formájú aktivitás, amely során egy magasabb intenzitású (mondjuk 30-60 mp teljes erőbedobású) szakasz váltakozik egy alacsonyabb intenzitású pihenő szakasszal. Ez utóbbi lehet teljesen passzív (pl. leülés), de aktív is (mozgás alacsony erőfeszítéssel). A leghatékonyabb zsírégető edzés!

Felválta használtam a sífutó padot a stepperrel: 4 perc intenzív gyakorlatot végeztem az ellipszis tréneren, majd 2 percig lassabban, inkább sétáltam a lépcsőző gépen. Az intenzív tréning során ügyeltem arra, hogy a pulzusszámom maximumon -220 mínusz életkor- legyen és legalább 30 percig tartson. Amikor nem volt időm egy hosszabb edzésre, akkor használtam a láberősítő gépet és a súlyzókat.

Karrier – soha ne add fel az álmaidat!

Az életmódváltással teljesen megváltoztam, csak pozitív gondolataim voltak. Mintha teljesen kicseréltek volna! Nyoma sem volt a korábbi túlsúlyos énemnek, aki egész nap csak kesergett. Ekkoriban határoztam el, újra iskolapadba ülök, de nem is akármilyenbe! Világéletemben orvos szerettem volna lenni! A férjem mindenben támogatott.



 

2009 nyarán

Sikeresen felvételt nyertem a Semmelweis Egyetemre! A gólyatáborban elvegyültem, senki sem hitte, hogy 2 gyermekes, 2 diplomás anyuka vagyok és átlagosan 10 évvel idősebb a többieknél. Aztán megkezdődött az iskola, a kisfiam bölcsődébe ment, a nagyobbik továbbra is óvodába járt. Az egyetemre való bejárás több, mint egy órát vett igénybe. Sokszor hajnalban keltem, és éjjel feküdtem. Rengeteget kellett tanulnom, de csak akkor, amikor már a gyerekek ágyban voltak. Az edzések kicsit megritkultak emiatt, de az étkezésre továbbra is odafigyeltem.

Következő cikkemben megosztom veled, hogy hogyan készültem –tudatosan- a harmadik terhességemre. Miként edzettem, táplálkoztam a várandósság alatt. Hogyan tudtam mellette folytatni az egyetemet.

Oszd meg velem a saját példádat! Te hol tartasz a változásban?
 
Király Hedvig

 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése